vrijdag 4 maart 2011

DIR-ACT: ook gratis en beter! Maar ook uniek

Mooi zo'n bericht. Gratis is soms beter dan betaald. Gaat over beveiligingssoftware. Gratis volgens de Consumentenbond beter dan betaalde versies.

Wij zeggen dit de afgelopen tijd ook veel tegen artiesten die schromen om bij DIR-ACT te komen. De schroom zit dan niet alleen in de andere opzet en het open en heldere karakter van de site. Het is iets nieuws en dan is het altijd al moeilijk om het product aan de man of vrouw te brengen. Maar vaak horen we ook dat omdat het gratis is het "dus wel niks zal zijn". Niets is natuurlijk minder waar.


En steeds meer artiesten en boekers beginnen dit ook te zien en ervaren. Ervaren dat DIR-ACT ze echt lokale, nationale en wereldwijde publiciteit bezorgt. En meer optredens. Inmiddels bijna 1000 acts online en iedere dag komen er bij. Da's toch een relatief succes in slechts enkele maanden.

Inmiddels ook honderden bezoekers per dag die gemiddeld per bezoeker meer dan 10 minuten rondkijken en meer dan 12 profielpagina's van acts bekijken. Da's behoorlijk veel "advertising space", om met Robbie te spreken.

Gratis. Dat je daar je geld mee kunt verdienen!? Ach, iedereen heeft ook een gratis FaceBook-account of z'n plek op Hyves. De meesten betalen daar ook niet voor. Toch geeft de oprichter van FaceBook binnenkort miljarden weg, de helft van zijn in enkele jaren opgebouwde vermogen. Binnenkort zal best wel iemand erop wijzen dat een link tussen FaceBook en de gepatenteerde ideeën van DIR-ACT interessant kan zijn en moet worden nagestreefd. Misschien gaan we nog op zo'n aanbieding in ook!

Zeker weten dus: gratis is vaak beter en mogelijk zelfs lucratief, ook voor ons. Jammer dat de Consumentenbond ons niet in een onderzoek kan betrekken: als eerste online bookingsplatform voor artiesten en boekers hebben we geen conculega's: vandaar dat de formule ook rechtens is vastgelegd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten