dinsdag 17 januari 2012

Een hostess-bureau: een zaak van commitment

Gastvrijheid. Voor vele bedrijven betekent dit het inschakelen van een hostessbureau voor een beurs of evenement. Vaak naar volle tevredenheid van de opdrachtgever. Een enkele keer bekruipt echter toch het gevoel dat de kwaliteit ondermaats is en de kosten wel erg hoog.
Recent onderzoek leert dat hostessen en de hostessbureau’s komen in alle soorten en maten. Gerenommeerd of juist student, te extravert of juist ingetogen (en alles daartussen), oud en jong, van topmodellen en professionels tot bijverdienende (huis)vrouwen. Met of zonder professionele begeleiding, soms zelfs “over de top” vooraf geïnstrueerd voor een eenvoudige representatieklus.
Het benaderen van de hostessbureaus is op zichzelf al een verzoeking; beoordeeld aan de traagheid van handelen en de incorrecte en vaak incomplete antwoorden zou je bijna denken dat ze de opdrachten niet nodig hebben.
De prijzen voor al deze gastvrijheid lopen ook nogal uiteen. Van ongeveer € 17,50 tot € 60 (!) per uur. En niet altijd is de kwaliteit gewaarborgd met het diep in de buidel tasten. Belangrijk is dat de ingeschakelde hostess ter plekke weet om te gaan met de situatie, de gasten en de ten dienste staande middelen. Dat laatste zou nader onderzoek verdienen.
Mijn tip: ga niet alleen uit van de door Google Ads door de strot geduwde bureaus, maar denk eens aan een zich telkens opnieuw ter plekke bewijzend bureau zoals Hostess4You (www.hostess4you.nl) en een relatieve nieuwkomer als Front2Back (www.Front2Back.nl). Een goede hostess is immers ook een zaak van commitment naar de opdrachtgever en zijn gasten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten