dinsdag 31 januari 2012

Geleerd (Veel)

Eerste twee dagen op het Kennemer Lyceum zitten erop. Veel ter leering ende vermaeck.

Veel geleerde docenten. Veel kennis en vaardigheden. Veel inzet. Veel gemopper ook over een rooster of geknabbel aan uren. Veel ook over de verantwoording van gemaakte uren, liefst vooraf. Veel ook over keuzen die rond de profielen door leerlingen gemaakt moeten worden, wiskunde in vier varianten (hoewel C eigenlijk maar 90% A is en dus een onzinnige keuze).

Veel gezien en beleefd dus, vooral ook dat ik zelf nog veel te leren heb, hoe geleerd sommigen mij ook mochten vinden. Het is en blijft dus een uitdaging om te bezien of en in hoeverre het docentschap mijn toekomst is en welke keuze ik moet maken: Nederlands, Geschiedenis, Maatschappijleer, Muziek, ... Of kan het allemaal een beetje, omdat het eigenlijk ook allemaal wel leuk is? Te veel of niet? Voorlopig echter nog aftasten, nog even geen keuze. Wel nederig meedraaien, weten dat ik pas aan het begin sta. Het begin van een enorm leerproces. Met veel indrukken. Heel veel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten