zondag 21 april 2013

One small step for a man

De afgelopen weken minder aanwezig geweest op de social media zoals twitter en deze blog.

Voornamelijk vanwege de vele bezigheden. De Eerste Indruk Check (websitecheck uitzendbureaus) en Front2Back (o.a. Ziezobeurs) vroegen om aandacht.  Daarnaast eindelijk ook een muzikale partner gevonden (misschien wel 2) om samen 1 of meerdere hits te schrijven. En dan vragen natuurlijk ook de kinderen af en toe wat aandacht.

Belangrijkste reden is echter de interne Samsung-wisseling. Nee, niet het bedrijf maar de toestellen. Sinds kort ben ik overgestapt naar het gebruik van snellere mobielere  apparaten. Een Samsung Galaxy Tab i.p.v. de notebook (hoewel ik die er nog wel bij gebruik) en een Samsung Galaxy Y voor het mobiele bellen en zo (nodig na de crash van mijn verouderde Sony Ericsson). En inderdaad: er is een melkweg (= Galaxy) te ontdekken. En heel langzamerhand begin ik te wennen en kan ik de activiteiten weer een beetje oppakken. Nu wel in allerlei kleine subprogrammaatjes, ook wel apps genoemd, en niet meer via een webbrowser. Meer intuïtief op de tiktegel, vooral met andere bewegingen op het scherm. En ja, ook ik heb het scherm van mijn oude notebook deze week al regelmatig vies gemaakt in een poging een andere pagina of link te openen.

Toch ben ik ervan overtuigd dat er sprake is van vooruitgang. Zeker als je "ziet" hoe blinden gebruik maken van onder andere de voorleesfuncties op tabletcomputers. De mobiele apparatuur opent sowieso vele andere wegen en manieren van doen en denken. Een grote stap voorwaarts!

Zo! Nog een paar kleine stapjes en er is een eerste bericht geplaatst in mijn blogreeks met een tablet. Nu de rest van het universum nog ontdekken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten