zondag 13 oktober 2013

Lol

Lol of LOL wordt in meerdere betekenissen gebruikt

Lol, een ander woord voor pret of plezier.
LOL, internetjargon voor "Laughing Out Loud", "Lots of Luck" of "Lots Of Love".
LOL (^^,), een studioalbum van Basshunter.
Lol (rivier), een rivier in Zuid-Soedan.
Lol Coxhill, een Britse saxofonist.
Lol Tolhurst, een medeoprichter, drummer en toetsenist van de Britse rockformatie The Cure.
LoL is de afkorting van League of Legends (videospel), een online videogame.
LOL (2012), een Amerikaanse remake van de Franse film uit 2008
Lol, lokale omroep landsmeer.
(Bron: wikipedia)


Ik had er maar 3 van de 9 goed. Net zoals veel mensen denk ik. Vooral van die rivier, die muzikanten en de film had ik nog nooit gehoord. En de lokale omroep hier heet RTV Papendrecht, bij de meesten meer bekend van de advertenties in een weekblad dan van het kijken of luisteren naar de programma's.

Geinig te zien dat een term in de loop van jaren verwordt tot iets anders, dat het een andere betekenis krijgt. Ik had het er gisteren nog over met mijn oudste zoon. Als fervent League of  Legends speler is ie net gepromoveerd tot de platinumdivisie en behoort nu wereldwijd tot een elite van zo'n 4 à 5% van de spelers. Leuk voor hem. Hij moet nog wel even doorgaan voordat hij bij de Challengers hoort en in aanmerking kan komen voor een plaats in de grote finale waarbij een prijzengeld van 1 miljoen dollar is te verdienen, zoals afgelopen weekend in het Staplescentre. Ik lig al bij voorbaat krom bij het volgende whatsapp-berichtje dat hij zou kunnen hebben verstuurd naar zijn online gamevrienden bij het verkrijgen van zijn platinum status.
"Hey guys, hoop lol. Plat in LoL. Op naar challenger en Staples. LOL"
 Gestapelde humor dus eigenlijk. Ik hou het toch maar bij volzinnen en zo min mogelijk afkortingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten